top of page
  • Eva Voogt

Ingezonden brief: #frictie


Frictie, frustratie.

Wat een kloof tussen jezelf en de generatie

waaruit je ouders komen, en waar ze hun referentiekader

aan verbinden.

Heeft de tijd hier zo lang stil gestaan?

Ik heb vanaf nu in ieder geval overal schijt aan.


Schijt aan de hagelslag die ik nu opeens in de prullenbak moet gooien

en laatst nog lekker door de gootsteen spoelde.

Schijt aan het opvouwen van m’n broek

die ik in Amsterdam nog over het bergje ‘schoon’ heen sjoelde.

Op Instagram schreeuwen alle semi-BN’ers: “stay safe

Maar #frictie is vandaag waarvoor ik leef!

“Zal ik anders een flesje Barolo halen?”

“En het nieuwe tripeltje van Grolsch als aperitief?”

Zelfs in tijden van lockdown en volle intensive care’s

maken familieliefde en een sloot alcohol alles relatief.

 

door Daan Stoop


bottom of page