top of page
  • Eva Voogt

Mam doe je mee met m'n workout?


'Pff, ik weet niet hoor.', zegt ze vanuit haar stoel in de zon.

Ik ren naar beneden en doe mijn sportbroek en -bh alvast aan.

In de slaapkamer van mijn ouders zit mijn vader te werken.

'Pap stoor ik heel erg als ik boven ga springen?'

'Uhm...'

'Oke top dankjewel!' Ik sprint de trap weer op.

'Kom mam: we kunnen dit.'

Ik zet mijn laptop klaar en verbind het geluid met de speakers.

'Oke dan...', aarzelend stapt ze uit haar stoel.


We're gonna start off with march in place., galmt het door de huiskamer.

We're gonna do each one of these for 30 seconds.

Een vrouw met geblondeerd haar, gebleekte tanden en een witte latex broek - zo'n verschijning waarbij je liever een zonnebril opzet - verschijnt op het beeldscherm.

Just keep those feet moving., zegt ze net iets te blij.


Vol goede moed begint ook mijn moeder te stampen.

Na een aantal oefeningen lijkt ze het zelfs leuk te gaan vinden.

'Dit valt wel mee, best fijn eigenlijk', zegt mijn moeder tevreden.


Good job. That's the end of our warm up. Let's go and get ready for the cardio portion of this routine.


'Oh', de glimlach verdwijnt van haar gezicht, 'ik denk dat ik het hierbij laat Eva.', en ze neemt weer plaats in de zon.

bottom of page