top of page
  • Eva Voogt

Shol, schattenbol


Om me alvast voor te bereiden op mijn tijd in België heb ik een playlist gemaakt met enkele nummers van Belgische artiesten. Ik ken maar een paar namen, waaronder Warhaus en Brihang, en vanuit hun ben ik verder gaan zoeken. Vanochtend zette ik de playlist op shuffle en noteerde de eerste zin van elk liedje. Ik dacht dat het me misschien, als een soort horoscoop, iets kan vertellen over wat me te wachten staat, daar in Leuven. Dit is het resultaat:


Cheers, darling (Pauwel De Meyer)

All by myself, again. (Mooneye)

K'eb al zo lang niks meer g'hoord. (Fixkes)

Ik doe mijn best om in het ritme te bewegen. (Brihang)

No one cares about all the things I've done. (Dirk.)

Summer haze it brings us different faces. (Danny Blue and the Old Socks)

Oh I am thinking about leaving, thinking about leaving this place. (Mooneye)

Trapped in hordes of twisting bodies. (Compact Disk Dummies)

The feeling shivers my mind. (Compact Disk Dummies)

I wanna close my eyes. (Warhaus)

I will wait till it gets late and then I'll call her again. (SONS) One, two, three, come. (Vito)

Lay your head on my lap. (Danny Blue and the Old Socks)

I once wrote a song about you. (Pauwel De Meyer)

Lover take it as a sign. (Warhaus)

bottom of page