top of page
  • Eva Voogt

Tegenslagen


Annulering van je uitwisseling in semester 1 (2020-2021)


Beste Eva,


Tot onze spijt heeft de Universiteit van Amsterdam de moeilijke beslissing moeten nemen om alle uitwisselingsprogramma’s voor het herfstsemester van 2020 te annuleren.

 

Tegenslagen: niemand die ze niet heeft.

Ik probeer er niet te lang bij stil te staan. De tijd die ik verdoe aan mezelf zielig vinden, kan ik ook stoppen in het zoeken van nieuwe mogelijkheden. De kamer waar ik in Leuven een contract voor had getekend, heb ik weer kosteloos kunnen ontbinden. Er is geen spoor meer te vinden van wat had kunnen zijn. Het is slikken, accepteren en doorgaan.


Nu mijn uitwisseling geannuleerd is, heb ik mijn zinnen gezet op het vinden van een nieuwe woning in Amsterdam: een zelfstandige woning. Ik sta al flink wat jaren op studentenwoningweb ingeschreven en had, sinds mijn plan om naar Leuven te gaan, niet meer op de website gekeken. Zonet liepen we in de avondzon langs twee van de woningen waar ik nu kans op blijk te maken. Ineens zag ik het helemaal voor me: mijn eerste eigen woning in Amsterdam. Misschien neem ik dan een abonnement op NRC of Het Parool en word ik eindelijk iemand die 's ochtend bij haar koffie de krant doorneemt, iemand die al haar favoriete kruiden in de keuken heeft staan, iemand die haar platenspeler laat maken en dan 's avonds voor het slapen gaan nog een plaatje draait. Ik houd mijn verwachtingen laag, waarschijnlijk krijg ik de woning niet, maar dat kan ik aan en dan blijf ik gewoon doorgaan.

bottom of page