top of page
  • Eva Voogt

The Queen


Mijn oma is mijn koningin. Haar haar zit altijd even prachtig gekruld (net een kroon), ze is van alles op de hoogte (wie wat studeert, hoe ieders vriend/vriendin heet, wanneer iedereen jarig is) en ze heeft in vierennegentig jaar - net als de echte Queen - veel narigheid meegemaakt. Maar ondanks dat blijft ze sterk. Ze geniet erg van de komst van de achterkleinkinderen. Vandaag hadden we een Kerst-Zoom met oma. Lena, één van de achterkleinkinderen, was er ook. 'Dag Lena, weet je nog dat je hier was? Bij rare oma?'. Lena keek opgetogen in de camera. 'Ik heb de toespraak van de koning gezien', zei oma. 'En wat zei hij?', vroeg één van mijn ooms. 'Ja gewoon, hetzelfde als vorig jaar', antwoordde oma. O ja, dat was ik bijna vergeten: ze is ook nog eens héérlijk nuchter.

bottom of page