top of page
  • Eva Voogt

Ze sterven bijna uit


Mijn oude basisschool juf, Inger, appte me gister. Zowel groep drie als groep vier zat ik bij haar in de klas. Ze was destijds mijn lievelingsjuf. Ze had dreadlocks, ze deelde soms spekjes uit als je goed met de les meedeed en tijdens filosofieles mocht je met de voeten op tafel. In vergelijking met de juf die ik in groep een en twee had, waar ik met name van kan herinneren dat ze weleens - tot plezier van alle vaders - ging buikdansen, was Inger stoer en onbevangen. Geïnspireerd door mijn blog was ze door oud werk gegaan om te zien hoe ik vroeger schreef. Het enige wat ze kon vinden was het volgende:


"Ik vind haaien interessant omdat ze zo groot zijn.

Ze sterven bijna uit."


Eva

















Van Pien vond ze dezelfde opdracht:

"Ik wil over olifanten schrijven,

want hij heeft slagtanden.

hij heeft ook grote kiezen."


Pien

















Ik stuurde de foto's gelijk naar Pien door.

11.19 Eva: Dit kreeg ik van juf Inger doorgestuurd.

11.20 Pien: Hahahaha, 'Ze sterven bijna uit'


Onze vriendschap sterft in ieder geval niet uit.

bottom of page